الاثنين، 18 أبريل 2011

غزالة حمقاء



كانت تظُن العشقَ
يأسُر قلبي
في سجونٍ العاشقين
تحسب الحبَ شريانا ً
يروي أمثالي
من كل الهائمين

تحسب النظراتَ تُسجيني
في كل وقتٍ
بين الحينٍ والحينْ
غزالة ًحمقاء ظنت
باني عاشقٌ
مثل كل السابقين

ظنت باني غارقٌ
في بحرها
عاشقٌ مسكينْ
لا تحسبيني دمية ً
في يديكي
بها تلعبينْ

فان كانت قلاعُ
الحب حطيناً فانا
صلاح الدين
وان كنت انت
تتاراً فانا قطز
نسبٌ ودينْ

لا تحسبي روحي
سترجوا عشقك
لا تحسبين
فانا أقدر العشقَ
وأحب العاشقين

ولكني لا أقدر حماقة َ
غزالة ًظنت بانها
كحورٌ عينْ
تتلاعب بالقلوب
وتختفي كسراباً
لكل الراغبين

فان كنت غزالة ٌ
حمقاء فأنا ليثٌ
وقد آن الوقت لتبكين

هناك 6 تعليقات:

  1. تسلم الايادي
    جميله بجد

    ردحذف
  2. ميرسي جدا جدااااااااااااا

    الأجمل مروك الرائع يا دكتورة

    ردحذف
  3. رغم انها قاسية حبتين بس جميلةاوى وكلماتها قويه عزيزه النفس حقيقى تسلم ايديك .

    (فان كنتى غزاله حمقاء فانا ليث)
    يعنى الاسد اللى فوق ده انت ههههههههههههههه

    ردحذف
  4. ميرسي جدا جدااااااااااااا

    بجد نورتني او نورتيني جدااااااا

    ايوه انا الاسد ده بقي ههههههه

    بس متخافوش انا اسد طيب

    ردحذف
  5. دى جامدة بجد يا دكتور...بس سورى انا مش فاهمه هو انت اصلا بتحبها بس بتقولها كده ككسر لغرورها...ولا اصلا يعنى هيه مش فارقة معاك........ولا ايه؟ dr,mema

    ردحذف
  6. اولا احب اقولك ميرسي جدا جدااااا

    والله اسعدني مرورك وردك الجميل

    وطبعا القصه كلها من واقع الخيال وهي واحده انا كنت بحبها جدا ويعني مفيش ذيها عندي لكنها انا مكنتش افرق
    معاها فالبالتالي نزلتها من قلبي وقلتلها
    الكلام ده لاكسر غرورها واعلمها ان كانت هي تلك
    الغزالة الحمقاء فان ملك الغابه التي لا يهمه
    مثلا وحان الوقت لتبكي لفراقي

    اسف لو كنت طولت نورتيني جدا جدااااااااااا

    ردحذف