الجمعة، 29 أكتوبر 2010

قلبي العنيد



اين انت
حبيبتي اين انت
في أي قلب
غير قلبي سكنت
اين انت
واين رحلت
أسرت قلبي
ثم لي قد نسيت
ثم بعد العشق
لي قد هجيت
لست مثل من
قبلي تحديت
لا تظني انك
عليا قد جنيت
ستعودي رغم
عنك وان ابيت
سترين من الشقاء
ما أبدا رأيت

ان لي قلبا
عنيدا
لم يعش
يوما وحيدا
لم يكن
يوما شريدا
من تحداه
يلقي وعيدا

لا أريد
ان أراك
في الجحيم
ان قربي لك
هو لي نعيم
عودي اليًّ
أعيدي الزمن
القديم
وتعلمي أن
الهجر أليم
يصبح الجسد
سقيما وعقيم

انه قلب شاك
في هواك
يهوي قربك
دون بعدك
يهوي لقاك
لكنك ان
لي نسيت
سوف انسي
كل يوم
من دنياك

لن أعيش
يوما
في الأنين
لن أكون
يوما حزين
لكنك ستذكريني
وتذكري
تلك السنين
ستذكري
شوقي اليك
وسيأتي
بك الحنين

هناك 11 تعليقًا:

  1. بجد عاجزه عن انى الاقى كلام يوصف الاحساس المرهف والكلام العذب والشعور الرقيق .بجد حضرتك بتنقلنا بكلماتك لعالم تانى اكيد هنفتقده لما تتخرج يادكتور اتمنى ان حضرتك ماتنساش المنتدىو يارب دايما بالتوفيق

    ردحذف
  2. ميرسي جدا جدااااااااااااااا للكلام الجميل ده

    اتمني اكون استحق بعضا قليلا منه

    ربنا يكرمك وانا طبعا مقدرش انسي احلي صحبه علي المنتدي

    بس معرفتينيش بحضرتك

    ردحذف
  3. هو مين بيمضى بمجهول غير اللى عنده جهل فى الحاجات دى ولا حضرتك كل مرة لازم تحرجنى يعنى

    ردحذف
  4. ابدا والله ما اقصد بس كان نفسي اعرف مين حضرتك

    يعني انا نادر مش لازم في ملف التعريف لكن لو حضرتك

    مش حابب اوك مفيش مشكله

    ردحذف
  5. يادكتور مقصودش كده والله خالص اناقصدى ان انا رديت على حضرتك قبل كده كان برده بمجهول وحضرتك سالت انا مين ووضحت لحضرتك ان انا عندى جهل فى الحاجات دى فعشان كده مضيت بمجهول بس خلاص يادكتور ولايهمك انا youya وسورى بجد ان انا بمضى بمجهول بس بجد انا مش فاهمه السيستم بس

    ردحذف
  6. بجد يادكتور متزعلشى انا بس كنت بهزر مع حضرتك

    ردحذف
  7. يا خبر يا دكتورة أزعل من ايه بس ولا زعل ولا حاجه

    وطبعا هذري براحتك انا كمان مقصدش حاجه بس كان عندي

    فضول اني اعرف مين بس وحضرتك مبتدخليش المنتدي من

    فتره كبيره لعل المانع خير

    اتمني نشوف مشاركتك قريب جدااااااااااااا

    وانا بجد آسف لو ضايقتك بتكرار سؤالي

    ردحذف
  8. لا يادكتور مفيش مضايقه ولا حاجه ده لو حضرتك عايز الاسم ثلاثى اكتبه عادى يعنى ههههههههه .انا فعلا مش بدخل المنتدى عشان انا نسيت الباسورد فمش بعرف ادخل بالاكونت بتاعى. ولما هكتب لحضرتك تانى كومنت همضى فى نهاية الكومنت

    ردحذف
  9. تنوريني يا دكتورة واتمني اعرف رايك في كل اللي انا كاتبه لاني بجد اتشرف بيه

    ردحذف
  10. ميرسى يادكتور ربنا يخليك دى شهاده اعتز بيها وبعدين حضرتك ماشاء الله يادكتور شاعر بلا جدال مفيش حد يقدر يقول غير كده واحلى حاجه فى شعر حضرتك بساطته واحساسه وتمانياتى لحضرتك دايما بالتوفيق . بس ليه حضرتك مبتعملشى ديوان ونزله فى معرض الكتاب . والاروع بقى لو حضرتك بتكتب قصص بنفس الاحساس ده

    ردحذف
  11. الله يكرمك يا دكتورة

    كل الكلام ده مرة واحده

    يارب اكون استحق جزء بسيط منه

    والله انا اتمني ان شاء الله هههههههههههه والله انا كنت كتبت قصص علي خفيف كده بس يعني مش قوي وهي عايزة وقت كتير ميرسي جداااااااااااااااااا

    ردحذف